In de indrukwekkende business showroom staat een keur aan apparaten opgesteld. Wasmachines en droogtrommels in alle soorten en maten, met speciale functies voor allerlei sectoren. “Denk aan de scheepvaart, de zorg, de vastgoedmarkt en de horeca.” Okke opent een Thermo Desinfector. Dit apparaat is ingericht om de instrumenten van bijvoorbeeld tandartsen en laboratoria te reinigen en desinfecteren. Ook de brandweer blijft schoon en gezond dankzij Miele. En houd je van voetbal? De meeste eredivisieclubs wassen met Miele, net als Bayern München, trouwens.”

Mooie apparaten, van de hoge kwaliteit die je van Miele gewend bent. Of zelfs nog hoger, legt Okke uit. “Terwijl een gewone wasmachine voor zo’n 5000 wasbeurten is gebouwd, kan de professionele variant er wel 30.000 aan. Daar hangt natuurlijk ook een ander prijskaartje aan, en mede daarom is leasen zo’n interessante optie. Zeker als ondernemers minder kapitaal voorhanden hebben. Wil je tóch die kwaliteit en die duurzame oplossing? Dan is leasen ideaal.”

Leasen bij Miele
In een leasecontract bij Miele kies je voor een looptijd van 3 tot 7 jaar. Plaatsing, service en onderhoud zijn inbegrepen. Je betaalt een vast bedrag per maand, zonder indexaties of bijkomstige kosten. Aan het einde van de looptijd kun je de apparatuur tegen een laag bedrag overnemen, of weer nieuwe apparatuur leasen. Je oude machines gaan dan terug naar Miele, die ze refurbisht en er een nieuwe gebruiker in Nederland voor zoekt.

Sterke partner
Als klant shop je bij Miele, maar lease je bij GRENKE. Alle betalingen lopen namelijk via de Leasemaatschappij. “We werken al vijf jaar met GRENKE. Een zeer ervaren samenwerkingspartner, die echt met ons meedenkt. Of het nu gaat om de perfecte leaseconstructie voor onze producten, of over de ideale customer journey. Die is volledig digitaal, razendsnel en enorm klantvriendelijk. Nog een pluspunt is dat GRENKE internationaal vertegenwoordigd is en we in meerdere landen met ze kunnen samenwerken.”

Van bezit naar gebruik
Met leaseproducten speelt Miele Professional in op een belangrijke trend in de zakelijke markt. “Klanten willen ontzorgd worden, vandaag de dag. Ze willen geen wasmachine, maar schone was! Met een leasecontract krijgen ze een full package inclusief service en onderhoud. Is er een probleem, dan lossen we het meteen voor ze op.” Aan deze trend ziet Okke voorlopig geen einde komen. “Ik zie het overal om me heen. Eigendom wordt minder belangrijk. Een mooie deelauto of -fiets vinden we tegenwoordig  heel normaal.”

Vuile was mee
Een trend in B2B die daarop aansluit, is persoonlijke service. Okke legt uit: “Dat draait om écht meedenken met klanten en hun specifieke problemen oplossen.” Het Miele Experience Center is daar volledig op ingericht, laat hij zien. “Al onze professionele apparaten zijn hier werkend aanwezig. We nodigen klanten uit om hun vuile was mee te nemen. Specialisten testen het wasgoed en kijken naar het hele businessmodel, van chemie en apparatuur, tot service, onderhoud en betalingsvorm. Zo vinden we voor elke klant de perfecte oplossing.”

Niet duur, wel duurzaam
Duurzaamheid is natuurlijk een factor die steeds belangrijker wordt. En leasen werkt dit in de hand, legt Okke uit. “De apparaten komen bij ons terug, zodat we ze kunnen refurbishen en hergebruiken. Dankzij het onderhoudsprogramma dat in een leasecontract zit, houden we apparaten 15 tot 20 jaar in topconditie. Dat is bijzonder duurzaam en brengt ook de total cost of ownership omlaag. De aanschafwaarde lijkt misschien hoog, maar onder de streep zijn onze apparaten absoluut de goedkoopste die er bestaan.”