Simpel, soepel, snel
Een mooie e-bike of wendbaar transportvoertuigje voor in de binnenstad leasen, daarvoor ben je bij GRENKE dus aan het juiste adres, aldus Robbert. ‘In feite leasen we alles behalve auto’s. We zijn onafhankelijk en leasen je elektrische vervoersmiddelen van elk merk en elke aanbieder. Dankzij onze leaseconstructie is een grote investering niet nodig. Verder doen we er alles aan om géén bank te zijn.’ Pakken papierwerk hoef je dus niet te verwachten, of je nu partner bent of eindklant. Wat wel? ‘Een simpel, soepel en vooral snel proces om te zorgen dat je de producten die je nodig hebt direct kunt afnemen en gebruiken.
Circulaire match
Duurzaamheid is een thema dat Robbert altijd al belangrijk en interessant vond. Maar hij kreeg de smaak pas echt te pakken toen hij er de mogelijkheden en kansen van inzag. ‘Om die voor GRENKE en partners te mogen najagen, is prachtig. Over de uitgangspositie van GRENKE is hij positief. Dat heeft alles met hun werkwijze te maken, die mooi aansluit op circulair ondernemen.
‘Het leasemodel van GRENKE is gebaseerd op as a service, en operational lease’, legt hij uit. ‘Wij kopen producten bij leveranciers, bijvoorbeeld e-bikes, en gaan met eindklanten een contract aan met inbegrip van onderhoud. Hierdoor blijven de fietsen in opperste staat. Loopt het contract af, dan kun je het als klant verlengen. Of je kunt de e-bikes overnemen, tegen betaling van de restwaarde. Omdat wij fietsen voor 100% financieren – iets dat weinigen doen – is die restwaarde aan het einde van de looptijd heel laag. Dit maakt het heel aantrekkelijk om de e-bikes te blijven gebruiken.
Werken met GRENKE
GRENKE is zeker niet de grootste speler in de markt. Maar wel een waar je blij van wordt, verzekert Robbert. ‘Als partner kun je vertrouwen op persoonlijk contact, vakkundige support en snelle afhandeling. Een lease-aanvraag doe je via onze portal in no time, met minimaal papierwerk. Een half uur later is de offerte voor je klant al binnen. Alles akkoord? Dan rekenen wij de fiets binnen gemiddeld 48 uur af. Vanaf dan kan je klant dus al ‘opstappen en wegwezen.’
Tweedehands eersteklas
Aan de vraag ligt het niet, in het segment e-mobiliteit. ‘Die is ontzettend hoog. Voor nieuwe producten, maar ook als het om hergebruik gaat. Onze partners doen veel moeite om tweedehands e-bikes in handen te krijgen. Via speciale bv’s en websites brengen ze die weer op de markt. Niet aan de andere kant van de wereld, wat je met sommige producten nog wel ziet, maar gewoon in eigen land.’ Ook de overheid kan nog wel eens voor een boost in de markt gaan zorgen, denkt hij. ‘Veel gemeenten werken hard aan duurzame mobiliteitsplannen, waarin steeds meer alternatieve vervoersmiddelen worden opgenomen. Duurzaamheid en mobiliteit hebben dus absoluut de toekomst.’
Hoe goed het gaat met de e-bike business van GRENKE, vertelt ook Coen Aarnink, Vice President Sales Leasing. ‘In korte tijd is dit voor ons een enorme markt geworden.’ Hoe groot, dat lees je hier.